Drevený kostolík bol v čase vzniku majstrovským dielom tatranskej drevenej architektúry.
Rímskokatolícky drevený kostolík je jedna z najvýznamnejších stavebných pamiatok tatranskej obce, bol postavený koncom 19. storočia v neoklasicisticko-secesnom štýle. Navrhol ho významný spišský architekt Gedeon Majunke.
Stavbu projektoval významný architekt Gedeon Majunke.
Drevený kostolík v Dolnom Smokovci bol postavený 1891 pre potreby tatranských hostí, ale aj pre potreby rozrastajúcej sa dolnosmokoveckej osady. Podnet k výstavbe kostola vyšiel z pravidelných dolnosmokoveckých hostí, ktorí medzi sebou usporiadali aj finančnú zbierku na úhradu jeho stavebných nákladov. Sumou na jeho výstavbu prispela aj Spišská banka a arcikňažná Izabela, ktorá sama vyšila a darovala omšové rúcho z bieleho hodvábu a štyri umelecky hodnotné vázy. Stavbu projektoval významný architekt Gedeon Majunke (1855–1921) zo Spišskej Soboty. Bol to renomovaný odborník, ktorý mal v Tatrách zrealizovaných už viac úspešných stavieb. Kostolík mal v čase svojho vzniku veľký úspech, písalo sa o ňom ako o majstrovskom diele tatranskej drevenej architektúry. V čase postavenia patril kostol ako filiálka do Veľkého Slavkova.
Kostol najviac poškodila víchrica v roku 2004.
Po liturgickej obnove, po II. vatikánskom koncile, vnútorné zariadenie kostola bolo upravené podľa nových liturgických predpisov, kedy bol odstránený hlavný oltár umiestnený na čelnej stene a bol inštalovaný provizórny obetný stôl a ambona. Koncom sedemdesiatych rokov bolo inštalované nové kompletné liturgické zariadenie kostola. V polovici osemdesiatych rokov sa vymenila strešná krytina na streche a na veži, kde sa kompletne vymenil starý šindeľ za nový. Pri víchrici v roku 2004 bol kostol čiastočne poškodený, najviac bola poškodená veža kostola, ktorá takmer spadla. Podarilo sa ju však opäť uložiť a zafixovať. Tak isto museli byť obnovené vonkajšie steny kostola, najmä severná a západná.
Kostol mal slúžiť ako vzor nového kostola v Tatranskej Javorine.
Kostol si za vzor vybral knieža Hohenlohe, ktorý mal záujem postaviť kostol v Tatranskej Javorine. Vzhľadom na to, že sa projekt kostola veľmi podobal predlohe, Hohenlohe si ho prial pozmeniť a dodať nový charakter a výzdobu. Knieža prišiel s myšlienkou, aby kostol bol zasadený do nórskeho alebo švédskeho štýlu, čím by lepšie zapadol do horskej tatranskej krajiny. Knieža Christian Kraft Hohenlohe bol nemecký šľachtic, priemyselník, vášnivý poľovník a zároveň ochranca prírody. Vlastnil rozsiahle pozemky v Dolnom a Hornom Sliezsku, Maďarsku a vo Vysokých Tatrách.